Hvordan kan jeg gi dere tilbakemelding?
Hos Qred Bank AB verdsetter vi kundens mening høyt, da vi alltid streber etter å forbedre våre tjenester og kundeservice. Vi vil gjerne høre hva du mener, og vi setter stor pris på tilbakemeldinger om dine opplevelser med våre produkter, tjenester og kundeservice. Din tilbakemelding vil bli gjennomgått og vurdert av ansvarlig for det aktuelle produktet eller tjenesten. For å dele dine synspunkter, kan du kontakte vår kundeservice via informasjonen nedenfor.
Jeg er misfornøyd med hvordan saken min er håndtert. Hvordan sender jeg inn en klage?
Alle kunder har rett til å forvente god service og hjelp dersom noe har gått galt. Hvis du er misfornøyd, ber vi deg først kontakte Qreds kundeservice via oppgitt kontaktinformasjon. Vi ønsker å løse problemer eller misforståelser raskt, effektivt og med en positiv innstilling. Din tilbakemelding vil også bli brukt til å forbedre våre produkter og tjenester.
I de fleste tilfeller prøver vi å løse saken din ved første kontakt med kundeservice. Hvis dette ikke er mulig, eller hvis du ikke er fornøyd med løsningen, kan du lese videre for mer informasjon.
Hva gjør jeg hvis jeg fortsatt er misfornøyd etter å ha kontaktet kundeservice?
Dersom du ikke er fornøyd med kundeservices håndtering, kan du sende en klage til Qreds klageansvarlig, som er vår Customer Operations Manager. Dette gjøres via et klageskjema her eller ved å sende en e-post til complaints@qred.com. Klagen vil bli behandlet på en upartisk, grundig og effektiv måte.
For å sikre rask behandling, må den skriftlige forespørselen inneholde fullstendig informasjon om saken, hva som har skjedd i dine tidligere kontakter med oss, hvorfor du er misfornøyd, og hvordan du ønsker at saken løses.
Du vil få en avgjørelse innen 14 bankdager etter at vi har mottatt klagen. Dersom vi ikke kan løse saken innen denne fristen, vil vi kontakte deg innen de 14 bankdagene med en forklaring på forsinkelsen, når du kan forvente svar, og hvordan vi vil fortsette behandlingen. Den endelige avgjørelsen vil bli gitt senest innen 35 bankdager.
Svaret vil alltid bli gitt skriftlig, med mindre annet er avtalt med deg. Hvis klagen din blir avvist, eller hvis vi ikke kan oppfylle ditt ønske, kan du bringe saken videre til alminnelig domstol.
Klagebehandlingen følger gjeldende lovverk, forskrifter fra Finansinspektionen og retningslinjer fra Den europeiske banktilsynsmyndigheten.
Varsling av hendelse
Hvis du har informasjon eller rimelig mistanke om et mulig lovbrudd knyttet til Qred, kan du sende inn en varsling her, hvor du kan rapportere og følge opp på saken, helt anonymt. Du vil motta en bekreftelse innen 7 dager. En utnevnt, upartisk saksbehandler vil gjennomføre en grundig undersøkelse, og du vil bli kontaktet med resultatet innen 90 dager etter at rapporten er mottatt. Varslinger behandles konfidensielt i samsvar med EUs varslingsdirektiv.